Kdy se na naše obrazovky vrátí hororový seriál Teror: Zvěrstvo?

Už úvodní scéna je pouze pro silné povahy: Japonka v oděvu gejši utíká k jezeru . Zdá se, že zcela neovládá své pohyby, jakoby jí tělem něco hýbalo proti její vůli. Klekne si, z tradičního drdolu vytáhne hůlku, kterou si vloží do ucha a přitlačí. Mrtvá padá na zem ... Pokud vás bavil hororový seriál The Terror , určitě si nenechte ujít jeho druhou sérii s názvem Teror: Zvěrstvo . Kdy si první část podíváme a co nás čeká?

 


Pokračování hororové antologie TEROR: Zvěrstvo překypuje napětím. Odehrává se během druhé světové války a pojednává o sérii bizarních úmrtí , které pronásledují členy japonsko-americké komunity. Také je o cestě mladého muže k pochopení a boji proti zlovolné nadpřirozené bytosti , která je za ně odpovědná.

Druhá série sleduje příběh syna japonských přistěhovalců Chestera Nakayamu (Derek Mio) a jeho rodiny a přátel z kalifornského ostrova Terminal, kteří po útoku na americkou námořní základnu Pearl Harbor čelí pronásledování americkou vládou. Přitom bojují proti špatnému duchovi , ohrožujícímu jejich budoucnost.

Chester se ocitl jako mezi dvěma mlýnskými kameny - mezi ostrovní japonskou komunitou, v níž vyrostl a svým životem 22-letého Američana . Je to hrdý, tvrdohlavý mladý muž, který doufá, že jednoho dne opustí svůj "malý ostrov" a bude cestovat po zemi jako fotograf časopisu LIFE. Chesterův vztah i život v japonské komunitě se ocitá pod tlakem extrémních okolností , které mění život. Jeho reakce na tyto události ho přivede na zrádnou cestu, která ho naučí, co to znamená být Američanem a člověkem.

Na vlastní kůži

TEROR: Zverstvo vypráví často přehlížen příběhěm internace Japonce. Od roku 1942 do roku 1945 poslali vlády Spojených států amerických a Kanady více než 145 000 svých občanů japonského původu do internačních táborů. Museli opustit své domovy jen proto, že oni nebo jejich předci se narodili v Japonsku. TEROR: Zverstvo je o těchto lidech a jejich houževnatosti tváří v tvář obrovské nespravedlnosti.

Podobně jako první série, i TEROR: Zverstvo kombinuje skutečnou historii s vymyšlenými hororovými prvky a vypráví příběh se sociálním a politickým podtextem . První sérii připomíná i tím, že se na pozadí pozoruhodné historické události věnuje osudem skupiny lidí, pronásledované strašidelnou nadpřirozenou entitou. I na druhé sérii se producentsky podílel známý režisér Ridley Scott .

V pokračování hororového seriálu si zahrál George Takei , ikona ze Star Treku . Představuje Yamato-sana , kapitána rybářské lodi na důchodu a stařešinu komunity, který je se svou rodinou uvězněn v japonsko-americkém internačním táboře. Sám Takei zažil pobyt v takovém táboře jako dítě a jeho teta s malým bratrancem zahynuli při výbuchu atomové bomby v Hirošimě.

Kromě hraní se jako konzultant vyjadřoval k historické přesnosti seriálu. Představitel hlavního hrdiny Derek Mio , Američan japonského původu čtvrté generace, má s tématem seriálu také osobní propojení , protože jeden z jeho dědečků žil na ostrově Terminal a po bombovém útoku na Pearl Harbor byl držen v internačním táboře Manzanar v Kalifornii.

Kamkoli se pohneš, půjde za tebou

Yūrei jsou bytosti z japonského folklóru, analogické západním legendám duchů. Pojem se skládá ze dvou znaků, "YU" , což znamená slabý nebo matný a "rei" , což symbolizuje duši nebo ducha. Stejně jako jejich čínské a západní verze, i oni jsou považováni za duchů, kterým byla odepřena klidná posmrtné existence .

Podle tradičního japonského přesvědčení mají všichni lidé ducha nebo duši zvanou " reikon " . Když člověk zemře, reikon opustí tělo a vstoupí do jakéhosi očistce, kde čeká na provedení náležitých pohřebních a po-pohřebních obřadů, aby se mohl připojit ke svým předkům. Pokud vše proběhne správně, Japonci věří, že reikon je ochráncem svých žijících příbuzných a každý rok v srpnu během festivalu Oboňa se vrací, aby přijímal poděkování.

Pokud však osoba náhle nebo násilně zemře, například se stane obětí vraždy nebo spáchá sebevraždu, pokud nebyly provedeny správně obřady nebo pokud je reikon ovlivněn silnými emocemi, jako je touha po pomstě, láska, žárlivost, nenávist nebo smutek, předpokládá se, že se změní na yūrei , který pak může překlenout propast zpět do fyzického světa . Emoce nebo myšlenky nemusí být obzvláště silné a dokonce i neškodné myšlenky mohou způsobit narušení posmrtného klidu .

Yūrei nepřestává pronásledovat

Pokud do mysli umírající osoby vstoupí nějaká myšlenka, jejich yūrei se vrátí, aby dokončil poslední myšlenku předtím, než se vrátí do cyklu reinkarnace. Yūrei pak existuje na Zemi, dokud se nebude moci uložit odpočinek, buď provedením chybějících rituálů , nebo vyřešením emocionálního konfliktu , který ho stále spojuje s fyzickou rovinou. Pokud se rituály nedokončí nebo konflikt zůstane nevyřešen, yūrei bude ve svém pronásledování živých pokračovat.

Japonští duchové se vyznačují bílým oděvem, který představuje bílé pohřební kimono , protože v japonské kultuře, ale i v čínské a indické tradici je bílá barvou smutku, symbolizuje smrt a je barvou duchů. Yūrei má často dlouhé, černé a rozcuchané vlasy . Japonské ženy totiž tradičně nosili své dlouhé vlasy po celý život vyčesané v uzlech a s rozpuštěnými jejich až pohřbívali.

Ruce yūrei bezvládně visí ze zápěstí, které jsou drženy natažené lokty v blízkosti těla. Obvykle jim chybí nohy a chodidla a vznášejí se nad zemí . Zjevují se obvykle mezi druhou a půl třetí hodinou po půlnoci, když je závoj mezi světy mrtvých a živých nejtenčí.

Lucie Opltová hodnotí: 80%

Reklama

KOMENTÁRE

Zatiaľ nebol pridaný žiadny komentár.