The Pacific - recenze

Tomáš Střelec
Dne 03.09.2019 o 21:00
Recenze o filmu:
The Pacific
Informace:
USA, 2010, 530 minut

Na začátku této recenze bych se rád přiznal, že naprosto miluji seriály a filmy, které jsou zasazené do období druhé či první světové války. A není proto divu, že jako další recenzi jsem si vybral seriál The Pacific, jenž je další mini serí od HBO a opět mě svou kvalitou nezklamal.
Psal jsem, že se jedná o další válečnou mini seríí od HBO, o jaké další mini serii se tedy jedná? Zde si dovolím jmenovat seriál Bratstvo Neohrožených, který je taktéž velmi kvalitní, ale mnohem známější než mnou dnes recenzovaný snímek.

V jaké konkretní době se seriál odehrává?

8. prosince 1941, jen 24 hodin po překvapivém útoku Japonska na námořní základnu v Pearl Harboru, vydal Kongres formální vyhlášení války proti japonskému impériu. Napětí mezi Japonskem a USA narůstalo po celé desetiletí, kdy Japonci rozšiřovali své dobyté území o značnou Díl území Číny a Jihovýchodní Asie. Bombardování Pearl Harboru vyústilo v oficiální vstup Spojených států do II. světové války, kterou již třetím rokem spojenci - Spojené království, Sovětský svaz, Čína, Kanada a Austrálie - vedli proti Japonsku, Německu a Itálii. Narozdíl od Bratrstva Neohrožených se dostáváme se tedy dostáváme z Evropy, jak napovidá název na tichomořské bojište, kde američtí vojáci čelí japonské císařské armáďě.

Seriál sleduje nasledující skupinu vojáku:
Četař John Basilone vyrostl v městě Raritan, státě New Jersey jako jedno z deseti dětí italských přistěhovalců. V roce 1934, když mu bylo 18, se Basilone dal odvést do armády USA a po tři roky sloužil na Filipínách, kde se stal šampionem v boxu. Po krátkém návratu do New Jersey, se v roce 1940 Basilone přidal k námořnictvu a stal se kulometčíkem u posádky C, 1. praporu, 7. regimentu, 1. námořní divize a později přešel k posádce B, 1. praporu, 27. námořnímu regimentu, 5. námořní divize.
Vojín 1. třídy (PFC) Eugene B. Sledge se narodil do privilegované rodiny v městě Mobile, státě Alabama a jako takový měl na obou stranách rodiny příbuzné, kteří bojovali za Konfederaci. Sledge byl synem lékaře, který sloužil v armádě za I. světové války. 18 let dovršil pouhý měsíc před tím, než USA do války vstoupilo, ale jeho odvodu bránila srdeční zdravotní komplikace a do armády tak vstoupil až v prosinci roku 1942. Přestože jeho rodina usilovala, aby se vyškolil na důstojníka, Sledge se nakonec k armádě připojil jako řadový voják a sloužil u posádky K, 3. praporu, 5. námořního regimentu, 1. námořní divize jako minometník.

Klady:
Skupina vojáků, kterou seriál sleduje má mezi sebou výtečnou chemii a vše působí ikonicky. Akce a efkty jsou stejně jako u Bratrstva zpracovány na výtečné úrovně a opět "pastva" pro oči.Prostředí tichomoří je uplně jiné než evropské bojiště a proto můžeme sledova t uplně jinou taktiku boje.

Zápory:
Téměř žádné.

Tomáš Střelec hodnotí: 100%