Murder Mystery: recenze

Recenzia o filme:
Murder Mystery
Žáner:
Action, Comedy, Mystery, Romance,
Informácie:
USA, 2019, 97 minút

Na Jennifer Aniston a Adam Sandler. Tak trochu netradiční dvojice, která se proháněla před kamerou už v úspěšné komedii Zkus mě rozesmát. Nyní se ale žánrově přesouváme. RomaRomantikuntiku střídá detektivka. Divákovo mentální nastavení by ale mělo zůstat stejné – odložit mozek na stůl a nechat se bavit.

Padesátiletá Aniston s vizáží třicátnice a Sandler s pohodlností penzisty se jednoho dne vydávají na údajně romantickou cestu do Evropy. On je typický tatík, co se utápí ve stereotypu, nic už v životě nechce a jeho oblíbeným extrémním sportem je hledání slev. Ona je elegantní a zážitkuchtivá žena, která si svého muže přestává vážit. V letadle směr Evropa se dvojice potkává s movitým vikomtem (Luke Evans), který oba pozve na svou jachtu, kde se bude pořádat rodinná oslava.

Asi si umíte představit, jak buran Sandler a bulvární Aniston z tohoto nápadu šílí radostí.Na jachtě ale neprobíhá žádné rodinné posezení. Bude se totiž porcovat dědictví a to sebou vždy nese dávku napětí a nejistoty. Jenže těsně před tím, než závěť podepíše tamní stařešina, světla zhasnou a je spáchán zločin. Kdo to byl a jak to dopadne? Detektivní, místy úsměvné, místy absurdní a groteskní putování začíná. Fanoušci Hercula Poirota poznají ve filmu znatelnou inspiraci slavným seriálem.

I když se zápletka Murder Mystery zdá místy plytká jako jezera v Indii, finální vyšetřovací epilog ukáže, že detektivní linka byla vcelku promyšlená. Film si ale nehraje na žádnou severskou krimi. Naopak, detektivní zápletka sice působí, že je ústředním motivem, ve skutečnosti je pouhou kulisou, pomocí které se mění líbivé lokace, poznáváme postavy, které přebíhají z bodu A do bodu B, a pomocí které se vytváří prostor pro gagy. Koktejl sympatických herců, svižné zápletky a působivých lokací dal vzniknout filmu, který umí bavit i nudit. Záleží na tom, jak se divák naladí. Pokud hledá stoprocentní komedii, nepochodí.

Filip Kalčák hodnotí: 60%
Verdikt: Pokud hledá artovou detektivku, nepochodí. Pokud hledá oddechovou a popcornovou jízdu, kterou si pustí jako kulisu po náročném dni na burze, může se dobře bavit. Film chce být mixem mnoha žánrů, ale žádný plně neovládá. Při otázce všechno, nebo nic, je Murder Mystery blíže k tomu nic. Když vám ale po plátně poskakuje Aniston, Sandler a Evans, tak je ono nic víc než chutné. Tak dobrou chuť.