Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw: RECENZE

Od první části Rychle a zběsile uběhlo 18 let. A pokud byste si porovnali skromný debut s agresivní jízdou s troškou nitra s nejnovějším příspěvkem v sérii, asi byste ani nevěřili, že patří do stejné linie. Po osmi hlavních filmech se rozhodl Universal kout železo jiným způsobem a po vzoru jiných filmových vesmírů, začínají dostávat prostor i jiné postavy s vlastním dobrodružstvím. Vin Diesel si dává pauzu jak to již v sérii nejednou bylo, ale tentokrát ho umí nahradit jiní bouchači...

Zřejmě není žádným tajemstvím, že série Rychle a zběsile má tendenci přetahovat postavy z jedné strany na druhou. Kdo byl kdysi zloduchům, ten je dnes sympaťák, kterému můžeme držet palce. Platí to od Vina Diesela přes The Rocka až po Jasona Stathama, který se stává hrdinou s potenciálním fanklubem právě teď. Snad je trošku paradoxem série (ačkoli jde o odbočku), že dvěma esy zachraňujícími svět jsou tentokrát právě bývalí chlapíci, co šli původní partii autíčkařum po krku.

Ale na druhé straně to funguje pro část fanoušků, kteří mají rádi hláškující svalovce a stačí jim sledovat jejich kooperaci i hašteření. Hobbs a Shaw mají unikátní příležitost v tom, že se snaží dát dohromady téměř nespojitelné. Rychlé intro ukáže, o co jde v kontextu děje (tým MI6 má získat speciální virus, operace se zvrtne, končí píchnutím viru do žil agentky, která najednou zdrhne), mnohem zábavnější je však start života dvou hrdinů, efektivně zobrazený na dvou polovinách plátna v jiné lokalitě. Je otázkou času, kdy se setkají tváří v tvář a začnou si nakládat - a přesně to je i důvod, kvůli kterému zřejmě přijdete do kina, resp. s tím elementem počítejte.

V první třetině probíhá jiskření naplno, to je ideální šance sledovat rozbité motivace hrdinů a čekat co se bude dít později. A budete překvapeni, protože druhá třetina připomíná již klasickou buddy akční komedii s odlišnými postavami a finální přešaltuje ještě jednou, a začne akcentovat mnohem více rodinné hodnoty. Pokud jste připraveni zjistit cosi o rodinném pozadí Hobbsově postavy, jste tady správně. A vůbec je zajímavé sledovat, že společné jmenovatele pro Hobbs a Shaw s Rychle a zběsile jsou vlastně dva. Prvním je akcenta rodiny, která je zobrazována na místě vztahu otce a dcery, sourozenců nebo celé famílie. Podobně jako se rodina skloňovala ještě za dob Doma a spol., Tak je vyzdvihována i v tomto spin-offe a tyto hodnoty prorážejí někdy i všechno ostatní. Občas za cenu scenáristických rad, že když nevíte jak si poradit, zajdete za někým z rodiny neboť utužování z minulosti se hodí i dnes.

Druhým jmenovatelem je totálně ulítlá akce, která se za necelé dvě dekády přesunula do úplně jiné roviny. Zatímco kousky z prvního Rychle a zběsile byste neměli napodobovat, ale teoreticky by to na cestách i šlo, po pětce s trezorem série začala gradovat a osmička už byla téměř na poli sci-fi. Hobbs a Show v tomto směru pokračuje a vypomáhají si i upraveným záporákem, který připomíná prakticky již Terminátora a v takovém duchu se nese celá akce. Zde se asi rozdělí tábory diváků.

Puristé z prvních dílů série nebudou nadšení hašteřením, změnou stran a že akce je sice efektní, ale daleko přesahuje lidské možnosti a připomíná více komiksové akční hity. Pokud jste ochotni přistoupit na takovou hru s divákem, dočkáte se dynamického akčního filmu, kterému velmi pomohla i režie Davida Leitch, který obleva prvního Johna Wick , Atomic Blonde či Deadpool 2 . Má cit pro neuvěřitelnou akci, dokáže ji gradovat v celé délce 2 hodiny 15 a do konce schovává fakt vtipnou a přitom zábavnou akční sekvenci.

Lucie Opltová hodnotí: 100%
Verdikt: Hobbs a Show zapadly do koloritu série Rychle a zběsile celkem zdařile. V létě, které zatím nepředložilo hodně svižných akcí, jde o malé plus. Pokud dáte sbohem starým dílům, možná si užijete přepáleny nový díl.