Od náčrtu po promítání v kině: Jak vznikl film Toy Story 4?

Pokud znáte filmy studia Pixar, asi víte, jaká kvalitní já jejich animace. Už dlouhá léta, mnohé z nás od samotného dětství, nás stále překvapují, a nemluvím nyní pouze o technickém zpracování , ale také o příbězích jako takových. Hlubokých postavách. Silných emocích. A všem, co k tomu patří. Dnes se proto podíváme, jak to dělají - konkrétně si řekneme, jak vznikl film Toy Story 4 .


Příběh a vizuál si jdou ruku v ruce Jako při každém filmu od studia Disney / Pixar , příběh je na prvním místě. Proces tvorby filmu jako Toy Story 4 začíná psaním scénáře. Aby tým neztrácel čas, zatímco se finalizuje děj, umělci k němu již mají přístup, aby mohli nakreslit představu konkrétních scén . Tyto náčrtu všech scén pak spojí dohromady a vytvoří z nich tzv. story reel .

Story reel je něco jako předloha pro vizuálních umělců, kteří budou na filmu pracovat. Všichni tak již mají před začátkem práce v počítači představu o tom, jak bude každá scéna vypadat. Story reel je doplněn o základní zvukové efekty , Doplňovací hudbu a dialogy, které nahráli zaměstnanci studia. Vše jen pro představu toho, jak bude strukturovaný celý film .

Umělecká vize putuje na papír a do počítače

Přitom všem se však nezastavují ani ostatní týmy a oddělení studia Pixar, které na filmu pracují. Když je hotový příběh, umělci a produkční designéři tvoří návrhy na finální vzhled postav a prostředí , ve kterém se budou pohybovat. Odborníci na postavičky mezitím pracují na detailech každé jedné hlavní či vedlejší postavy.

V případě Toy Story velmi mnoho času zabralo zkoumání toho, jak vypadají skutečné hračky, jakým způsobem se opotřebovávají a co by mohlo jejich vzhled ovlivnit tak, aby je diváci brali jako co nejreálnější. Možná si řeknete: "Vždyť všechny postavy už jsou hotové , což by na nich mohly měnit?"

No právě při čtvrtém příběhu hraček se toho měnilo dost. Nezapomínejme, že technologie postupují šíleným tempem, proto je na hračkách vidět stále více detailů. Mimo jiné se změnilo oblečení některých z postav. No av neposlední řadě, i tentokrát přivítáme několik nových hraček , například zábavnou dvojku Ducky a Bunny či panenku Gabby Gabby .

Emoce barvami a začátek modelování

Dalším klíčovým krokem je tvorba takzvaných barevných scénářů . Jde o digitální malby - jedna vždy pro každou scénu, jejíž návrh již dříve predkreslili. Tato digitální malba funguje jako barevná paleta , tedy zachycuje světlost scény, barevný tón atd.

Mezitím se začaly práce na modelování postav a prostředí v počítači. Začíná se pouze zhruba, přičemž digitálni umělci vycházejí z náčrtů a maleb, které udávají scénu. Když jsou s hrubou verzí modelu spokojeni, začnou dolaďovat detaily až do finální podoby. V této fázi však jde pouze o tvar samotného modelu , nikoli jeho barvy, pohyb či interakce s prostředím, ve kterém se nachází.

Modely hraček v Toy Story 4 vyžadovaly krok navíc. Aby mohli animátoři rozhýbat postavičky, jejich digitální modely musely být vybaveny kostrou. Pod pojmem kostra chápeme nejen klouby , které dovolují pohyb rukou nebo nohou, ale i detailnější digitální imitaci svalů v obličeji a tak pod. Právě díky tomu mohou animátoři později vdechnout život do jinak nehybných 3D modelů . Animování scény jednomu týmu u filmu Toy Story 4 zabralo i přes dva měsíce .

Animace a dolaďování vizuálu

Samotná animace, tedy hýbání postavami tak, jak si to příběh vyžaduje, se také dělá zpočátku jen zhruba . Je důležité nejprve rozhodnout, kudy přesně a jak rychle se hračky budou hýbat prostorem. Až v pozdější fázi se pohyb manuálně zdokonalí . Při animaci se často používají skutečné videa jako předlohy , které animátorem usnadní v počítači simulovat například do, jak přesně běží lidé či zvířata a tak pod.

Ve fázi zdokonalování pohybu postaviček do finální podoby začnou do studia přicházet herci, kteří jim propůjčí svůj hlas . Digitální postavy se dabují dvěma způsoby: buď ještě před dokončením animace obličeje , aby umělci věděli pohyb úst přizpůsobit hlasu herce , nebo po dokončení animací , když musí herec dokonale načasovat svá slova .

Důležitou roli mají i operátoři digitální kamery. Ti totiž rozhodují o tom, co nám v dané scéně ukáží a co ne. V podstatě jde o digitálních kameramanů . Až na malé změny kvůli animaci přitom vycházejí z počátečních nákresů scén .

I když se vše hýbe hezky, film je ještě poměrně daleko od dokončení . Na scénu přicházejí umělci, kteří se postarají o realistický vzhled digitálních modelů prostředí a postav. Přidáno jsou různé textury, jako například škrábance, otisky prstů atd. Ve světě počítačově generovaných efektů a filmů totiž platí, že nedokonalosti tvoří dokonalost. Je přece realistické, že hračky na sobě budou mít škrábance, že jejich barva bude na některých místech ošoupání a že nebudou strukturou jednotvárné .

finalizace

Zbývají už jen materiály a světlo. Materiály ovlivňují, jako s modely spolupracuje světlo , či jejich vyplňuje nebo se od nich odráží, zda jej pohlcují atd. Například pro postavičky jako Woody umělci z Pixaru zvolili materiál, který simuluje plast . To znamená, že povrch modelu bude mírně pohlcovat světlo a na okrajích ho osvěcovat . Při takové Bo Peep zase imitovaly porcelán, a to tím, že její povrch jejího modelu odrážel všechno světlo , které se ho dotklo.

Zbývá už jen jednotlivé scény zavalit světlem a nechat počítače dokončit svou práci. Strategicky umístěné zdroje světla, jejich barva a světlost ovlivňují emoce a tón scény. Nakonec ještě přijde čas na dodání efektů jako prach. Tým, který má na starosti tyto dokončovací práce, testuje různé hodnoty a čísla , dokud není dosaženo požadovaného výsledku. A tehdy se scény mohou začít renderovat.

Digitální data se v tomto procesu přemění na jednotlivé snímky - za každou sekundu pohybu jejich je až 24. Po vyrenderovaní posledních snímků se film dá dohromady a přijde čas na skládání hudby . V případě Toy Story 4 se o ni postaral Randy Newman . Přidají se zvukové efekty , může se ještě upravit barevnost či ostrost snímků a film je připraven k promítání.

Lucie Opltová hodnotí:60%

Reklama

KOMENTÁŘE

Zatím nebyl přidán žádný komentář.