Krvavá nevěsta: RECENZE

Novinka z produkce Fox Searchlight vypadá na první pohled jako tuctový projekt, po kterém by rychle chňapli streamingové služby. Ale to bychom se ukrátili o celkem vtipný filmový zážitek na velkém plátně - a zde stříká krev na hektolitry, finále je nápadité a jednoduchá premisa Přetavená na dobrý kinofilm.

Vše máte přitom v českém názvu - útlá blondýnka se stává krvavou nevěstou, ale cesta k této honičce vede ještě přes malé intro v minulosti, kde se dva chlapci schovávají během nějaké hry, kde se však i zabíjí. Když přijde rychle sestříhaná svatba (gratuluji tvůrcům, neboť ta pasáž si fakt ptá pouze letmé záběry) a po ní svatební noc, kdy manžel najednou přichází ke Grace a říká, že rodinná tradice velí, že si o půlnoci má zahrát společenskou hru. Akorát má smůlu, že jí vybraná verze se začíná měnit na doslovné hry o život ve velkém sídle. Časový limit je přitom jasný: do rána musí nevěsta zemřít, jinak rodinu postihne velká kletba.

Zní to tak ulítlé, Becková a staromódně, až je to nakonec docela zábavné. Dvojice režisérů Tyler Gillett a Matt Bettinelli-Olpin umí v hororovém žánru chodit, ačkoli ne vždy doručí pecku. Pravidla však znají, vědí jak na diváka a třeba ocenit i menší nuance jako šikovný flashback či jednoduchý start. Očekávaná honička a zápletka s doslovným lovem nenechá na sebe dlouho čekat - je tu troška napětí a jde se tvrdě po výsledku. Zde se má divák bavit na krvavé akci, schovávanou a po půlhodině se přepíná film na jasnou zabijačku, kde akorát manžel má tendence nevěstu chránit, ale zbytek rodiny je proti ...

Krvavá nevěsta kromě jasné premisy rychle potvrdí i svůj žánr. Má hororový základ, ale zároveň i silné komediální cítění, takže více se bavíte jako bojíte. Některé absurdní situace hned v první polovině vás srazí na kolena nebo se budete řehtat na celé kino - ovšem část diváků lze ladit na tón déle než ostatní. Film má dvě silné devizy: jednak některé bláznivé situace, které předem nečekáte a postavy, které jsou vhodně využity, ačkoli občas jsou to téměř karikatury nebo o nich tušíte, že neskončí dobře.

Solidní vykreslené postavy mají i originální zbraně a do půlhodiny jejich znáte. Ne všichni jsou zvyklí zabíjet, někteří mají v tom Pasiu, jiní jsou spíše amatéři. Nevěsta Grace se postupně zoceluje, ale nedospěje do módu terminátorky nebo Katniss Everdeen. Spíše si pořádně vytrpí některé momenty, které se i vám zaryjí až pod kůži. Karta se otočí pouze trošku, stále je zde jasná přesila. Většina filmu se odehrává v domě, ale vyjdeme i do blízkého okolí, aby se v útlé stopáži objevily i další pasáže (jedna fakt bolestivá).

A není radno prozrazovat finále, které je skutečně výborným završením celého díla a velmi zábavně. Umně scény na cestě k němu podtrhuje i výborně zvolená hudba: někde Brian Tyler nabízí hororovou hudbu, jinde si vypomůže klasickou hudbou (i Čajkovského Overture 1812!) Nebo old-school deskou. To jsou jisté důkazy toho, že se tvůrci hrají s různými prvky a chtějí nás bavit ve více směrech.

Lucie Opltová hodnotí:80%
Toto je krvavá hororová komedie, za kterou by se nestyděla jako producent ani Tarantino nebo ještě lépe ani Guillermo del Toro. V tom směru je paradoxní, jak se nedávné Noční můry z temnot potácejí v dlouhé snaze zaujmout, zatímco tu razantní přístup přináší lepší výsledky. A svědčí o tom i svěží obsazení, kde kromě Andie MacDowell najdete spíše méně známých herců. Obsazení Samary Weaving do hlavní role je malé vítězství, snaží se ostošest zejména v nepříjemných sekvencích a podala sugestivní výkon. Takže fajn, Krvavá nevěsta skóruje jako nečekaná žánrová chuťovka na konci léta.