LEGO příběh 2: RECENZE

Když jste se jako děti hráli s figurkami, autíčky či Legem, napadlo by vám, že vaše hračky žijí ve světě, který kolem nich tvoříte? Ne, to asi ne ... Jak by to však vypadalo, kdyby tomu tak opravdu bylo? Tato myšlenka možná není až tak úplně originální, ale absolutně perfektním způsobem ji zpracoval původní LEGO příběh . Dílky skládačky a figurky ožily pomocí krásné animace a skvělého příběhu. Dnes po více než čtyřech letech přichází nová kapitola! Naplnila očekávání a navázala na jeden z nejkvalitnějších animáků vůbec?

Děj jistým způsobem zasazen do skutečného světa pokračuje tam, kde originál skončil. Ke hře chlapce se přidá i jeho malá sestra, která nemá LEGO, ale DUPLO. Její rozkošné výtvory "napadnou" Bricksburg a jeho obyvatelé se ocitnou ve spirále chaosu a trápení. Malé městečko se důsledkem bojů změní na prašný Apocalypseburg av depresivním světě vyniká už jen vždy-naivní a pozitivní Emmet . Podaří se mu vzchopit a zachránit přátele, jejichž jednoho dne unese neznámá bytost z vesmíru?

Mohu osobně potvrdit, že příběh je stejně zajímavý, jak vypadá. Už jen celkový nápad z originálu, kterým byly vysvětleny živé hračky LEGO, tento film řadí mezi špičku . Děj přitom ničím neztrácí čas. Jak jsme si u rodinných filmů zvykli, na první díl navazuje jen letmo, což mu v konečném důsledku velmi pomáhá . Až na pár detailů jako vztah mezi dvojicí hlavních postav bychom LEGO příběh 2 mohly považovat za samostatné dobrodružství. Otázka však zní: stojí toto dobrodružství za to?

Kopa svižné a barevné akce

Největší výhodou animace jako formy filmu je téměř nekonečné množství možností . Toto umí využít hlavně ti nejlepší z nejlepších, co se týče animátorů. LEGO příběh 2 měla na starosti produkční společnost Warner Bros. , Čili něco jako přísná omezení rozpočtu neomezovalo kreativitu tvůrců. Ve finále si tak užijete rychlou, ale přehlednou akci.

LEGO příběh 2 se fantasticky hýbe a stejně dobře i vypadá. Počítačově generované figurky a prostředí jsou vymodelovány do neskutečných detailů. Pokud na ně z jisté strany zasvítí umělé světlo, dokonce je vidět otisky prstů dětí, které se s Legem hráli. Samozřejmě zde však neplatí například omezení pohybu postaviček, se kterými byste se setkali v reálném světě. LEGO příběh 2 tedy alespoň z vizuálního hlediska dokonale smísil realističnost a kreativní svobodu animace.

Rodinný v plném slova smyslu

Že se na něj krásně dívá, ještě neznamená, že je dobrý jako celek. Ve skutečnosti si mnozí lidé ani neuvědomují, že i technicky zastaralý film s kvalitním příběhem je lepší, než hypermoderní animák, jehož děj je mělký a nezáživný. Určitě vás proto potěší, že LEGO příběh 2 zkombinoval obě pozitiva do jednoho skvělého celku . Už výše jsem popsal, do jakých detailů zachází vizuální aspekt filmu. O čem však vypráví příběh, na kterém je tento krásný vizuál vybudován?

Oproti jednotce se toho opravdu hodně změnilo. Bricksburg je v ruinách a pozitivní náladu nahradil cynismus a post-apokalyptický svět, který připomíná snímek Mad Max: Zběsilá cesta . Jediný světlý bod v tomto světě vytváří Emmet. Nicméně, rozdíl je v tom, že jeho pozitivismus už nikdo neobdivuje, ale ostatním začíná vadit. "Podívej se kolem sebe! Jak můžeš mít stále dobrou náladu? " Ptá se ho několik postav. Pro našeho hlavního hrdiny to snadný úkol nebude, ale právě jeho neoblomná osobnost a množství překážek jsou hlavními morálními lekcemi.

Co mu ještě může chybět?

LEGO příběh 2 má tedy vše, co z filmu dělá skvělou zábavu pro děti i dospělé. Pro děti jsou zde milé postavičky a vizuální humor. Ti starší z nás si zase užijí opravdu ohromné množství referencí na novodobou i klasickou popkulturu. Ve filmu se například objevují hrdinové DC , vtipy jsou mířené i na Marvel a pár poznámek je speciálně určených dospělým divákům . Neumím si tedy představit rodinu, která by návštěvu kina litovala . Proto vám tento animák plně doporučuji.

Dobře vypadá, dobře se dívá, ale jak se poslouchá? Velkým tahačem na novinku je i fakt, že obsahuje několik hudebních čísel , které jsou zasazeny do děje. Fungují jakžtakž obstojně, no žádná sláva to není. Na druhou stranu mě však příjemně překvapil slovenský dabing , který měl na starosti raper Strapo. Mnoho diváků odrazuje myšlenka dabingu, ale mohu vás ujistit, že v rámci České scény jde o lesklou perličku kvality.

Lucie Opltová hodnotí:60%
LEGO příběh 2 disponuje téměř vším, co má správný rodinný film mít. Animace je nádherná a příběh Phila Lorda a Christophera Millera osloví děti i dospělé. Přála bych si, aby některé postavy dostali více prostoru, protože nejen jejich humor je definitivně nejlepší stránkou tohoto filmu . Ve finále mu však nechybí duše , což je to nejdůležitější. Z těchto důvodů dostává LEGO příběh 2 hodnocení 3/5.