Lví král: RECENZE

Och, ano. Skalními fanoušky nenáviděná éra remaků pokračuje novým provedením 25leté klasiky , kterou jsme jako děti milovali. Disney je prý hladové za penězi a nezajímá je, že diváci budou každou novinku brát jako ničení jména jejich oblíbeného příběhu s vidinou zisku. Je to však opravdu tak? Skutečně je nová verze Simbovho příběhu jen levná hra na city a nostalgii? Pravdu vám odhalí naše "Lví král RECENZE"!

Walt Disney uvádí nové zpracování legendárního příběhu. V africké savaně se narodí malý Simba, syn lvího krále Mufasa. Malý princ zbožňuje svého otce a postupně se učí, jak se stát dobrým panovníkem. Ne každý v království je však jeho příchodem nadšený. Mufasa bratr Scar, který měl být původně následníkem, má vlastní temný plán, jak se dostat na trůn.

Lví skála se stane svědkem souboje plného intrik, který končí tragédií a Simbovým vyhnanstvím. Malý lev se náhle musí postarat sám o sebe. S pomocí nových přátel - bezstarostné dvojice Timona a Pumba - Simba pomalu dospívá a připravuje se vzít si zpět to, co mu pravomocně náleží.

Skutečný král Hollywoodu

Původní Lví král (1994) je tak nesmírně oblíbenou a ikonickou klasikou, že na novinku se můžeme dívat dvěma způsoby. Podlehnout pocitem nostalgie a návratu dětství je snadné se prvních pár záběrech usoudit, že nová disneyovka si zaslouží 10/10 bodů . Zase naopak, přehnaně kritickým, sarkastickým a cynickým pohledem na Hollywood můžeme usoudit, že Mickey Mouse nám trhá peníze z rukou , a novinka by proto měla dostat 0/10 bodů

Zkusme však obě strany "argumentu" potlačit a dívat se na nového Lvího krále tak, jak by to tvůrci chtěli. Objektivní . Jak na rodinný film, primárně směrován na mladší diváky. A z tohoto pohledu je novinka od Disney zcela bezproblémová až úchvatná, i když s pár chybami.

Technické zpracování

Co se týče nezávadnosti, ale zároveň bizarnosti, Lví král (2019) je hraný. Ano, opravdu hraný. Ve zkratce však tvůrci pojali samotný proces natáčení vcelku futuristicky - fyzicky neexistující plac byl vytvořen ve virtuální realitě , v níž se, nahrazení virtuálními avatary, pohybovali samotní herci či režisér (včetně kamery).

Novinka je kompletně CGI. Každý jeden záběr je počítačově generovaný v téměř fotorealistické kvalitě . Nechci ani pomyslet na to, jaký výkon vyžadovala produkce tohoto filmu, protože na pohled působí perfektně. Navíc, jelikož je celý dělán v počítači, to tvůrcům dovolilo lépe se zahrávat se světlem a barvami (jako v animáku). Tato vizuální krása však má i své velké nevýhody.

Příliš realistický

Jelikož je film plný záběrů, které připomínají přírodovědecký dokumentární film z africké savany, vše musí být také realistické. A to včetně designu a hlavně pohybu jednotlivých postav. A právě toto je nedostatek, který má příliš technický pokročilá verze příběhu, který v animované podobě fungoval tak dobře právě proto, že byl animovaný.

Klasická animace je krásná v tom, že tvůrci mohou nakreslit i anatomicky nereálné postavičky a dát je do pohybu způsobem, který by v reálném životě nebyl možný . Právě tam vzniká to pohádkové kouzlo.

Nový Lví král však vypadá realisticky. I když je tedy celý tvořen v počítači, zvířata se hýbou, jako kdyby byly spoutané . Animace, tedy pohyb, musí být spolu s jejich vzhledem také realistický, což ubírá z pohádkové krásy volně poskakujících a dynamicky se pohybujících postaviček.

Re-re-make?

Novinka tedy díky přízemnímu pocitu, který zaručuje fotorealismů, nepůsobí tak pohádkově jako originál. V čem dalším se však liší? Nuž, až tak moc toho není. I když si režisér Jon Favreau původně stál za tím, že toho docela dost změnily, popravdě to ... není pravda.

Film se tak velmi podobá původní animák, že jsem slyšel názory, že nejde o remake, ale kopii. S tímto tvrzením víceméně souhlasím a předem vám říkám: nemějte přehnaná očekávání , že uvidíte velmi pozměněn příběh. To se prostě nestalo. Zároveň to však nemusíme brát z negativní stránky, protože už jen samotným technickým zpracováním je natolik rozdílný, že je jasné, že není určen pro nás - lidi, který znají klasiku z roku 1994.

Pláč podruhé

Nový Lví král je rodinný film, primárně směrován na děti. To, že je i pro dospělé, je jen věc marketingu. Využití starého známého jména znamená prakticky jistý zisk , a to kvůli všem, kteří ho už viděli. Pokud je však určen pro děti - diváky, kteří originál neviděli - je špatné, že je prakticky identický? Podle mého názoru ne.

Na moje překvapení se děcka v kino sále nenudili, i když je oproti původnímu filmu o půl hodinu delší a vzhledem připomíná dokument . Zvířátka očividně fungují a příběh jich upoutal. Z pěkně hlasitého pláče ze všech stran je také jasné, že děti na premiéře byli docela investované do příběhu , což je jen dobrá známka toho, že děj je mocný i v této novodobé formě. Ne, že bych byla ráda, když děti pláčou, ale vždyť mi rozumíte ...

Verdikt: Nový Lví král je extrémně věrný remake milované klasiky z roku 1994. Technické zpracování je na ohromné úrovni , novinka je proto vizuálně nádherná . Postavy se však proto musí rovněž hýbat realisticky - nemohou gestikulovat a fyzický humor je slabší - proto oproti originálu nová disneyovka ztrácí pohádkové kouzlo. Je skvělým způsobem, jak tento ikonický příběh představit dnešním dětem. Díky nim byl vytvořen i nanejvýš průměrný český dabing , který zachraňují akorát tak Timon a Pumba. Finální souboj je sice naprosto nepřehledný, ale zbytek filmu je díky následování nalinkovaný trasy před 25 let přímočarý, mocný pro novou generaci diváků a stále nádherný.