Královny zločinu: RECENZE

V každém filmu o mafiánech je to o tomtéž. Muži jsou hlavy rodiny, gangu, byznysu - jednoduše jsou vždy ti, kteří o věcech rozhodují. No a ženy , ty jsou vyobrazeny pouze jako bytosti, které mužům dávají děti , o které se pak také starají. Novinka celý tento koncept příběhů o gangster staví na hlavu tím, že dává do popředí ženy - Mafiánky . Dopadl tento pokus úspěchem, nebo nás akorát oloupí o drahocenný čas ?

Kriminální drama Královny zločinu se odehrává v 70. letech v New Yorku ve čtvrti zvané Hell 'Kitchen . Hvězdné herečky Melissa McCarthy , Tiffany Haddish a Elisabeth Moss , se představí v rolích manželek newyorských gangsterů . No pak, jak je manželů zatkne policie, přebírají jejich špinavé kšefty do vlastních rukou. Podaří se jim převzít jejich byznys ? Jak budou nové vedení brát manželé, když je pustí z vězení ? Jak vám již napovídá samotný příběh, tento film je o odkazech na společnost jako takovou . Je plný silných a nesmírně důležitých sdělení , které, jak doufám spolu s tvůrci, lze taktéž pomohou přetransformovat smýšlení stejné diváky , pro které může být gangster pouze mužem. Ironicky však nejsilnější stránka filmu - sociální komentář - úzce souvisí s jeho největší slabinou .

Tři, dva, jedna ...

Naši trojici hlavních hrdinek tvoří Kathy (McCarthy) , Claire (Moss) a Ruby (Haddish) . Jejich spojení je od začátku příběhu pevně stanovené. Už na samotném začátku filmu se znají a drží spolu, narozdíl od některých jiných gangsterek tak tento příběh není o tom, jak zločinecká skupina vzniká. Děj tím přeskočil krok, díky kterému má divák větší důvod soucítit s protagonistou a tím, na čem pracují.

Královny zločinu jsou místo toho o tom, jak trojice žen , které se velmi dobře znají, přebírají vedení , přičemž musí zuby nehty bojovat se všemi vnějšími vlivy, které se je snaží rozdělit.

Abyste si představili, v čem jsou priority příběhu, můžeme se na to podívat takto. Královny zločinu nejsou o trojici gangsterů , kteří jsou navíc i ženami. Místo toho je děj v první řadě o trojici žen , přičemž fakt, že vedle toho jsou i gangstery , ve scénáři nedostává tolik prostoru , aby mohlo jít o plnohodnotnou žánrovku.

Příliš mnoho cílů

Výsledek vznikl neucielenou vizí scenáristky a režisérky Andrey Berloff , která se toho pokusila stihnout příliš . Je mi jasné, že říci o tvůrkyni, že byla příliš ambiciózní , v kontextu myšlenky tohoto filmu začíná působit až nebezpečně protichůdně. Bohužel, tak to ale je. Scénář se zaměřuje na přílišné množství postav , zvláštní tempo občas rozhodí a dezorientuje diváka a jakékoliv příběhové zvraty působí nezaslouženě, protože ani nebyly nijak naznačeno.

Co se týče samotných postav, kterým se film věnovat měl, charakterizace je úžasná . Trojice hlavních hrdinek je vcelku různorodá, jejich postavy jsou rozličné, díky čemuž to mezi nimi začne skřípat . No a právě to je něco, díky čemuž jsou gangsterky tak neskutečně zajímavé a napínavé. Potenciální zrady, vraždy či únosy mezi členy téže kriminální rodiny jsou principy, na nichž byly postaveny legendární filmy jako Kmotr , Mafiáni, Špinavé ulice atd.

Bohužel ke podobným příběhem se novinka v ostatních aspektech připlížil jen okrajově. Zatímco ty výše zmíněné pracují s překvapeními a tempem jen velmi opatrně a rozvážně (díky čemuž jsou tyto momenty silnější a více šokující) , Královny zločinu s tím starost nemají. Scenáristka jakoby naházela do mixéru 10 nejznámějších filmů o gangster či mafiánů a z mixu uvařila hořký čaj .

Zpomal, máš příliš vysokou rychlost

Pro mě osobně je největší problém novinky v tom, že příběh je vymyšlený jako těžká 3-hodinová temná drama , ale natočen je jako lehká komedie s délkou 102 minut . Odříznout z příběhu polovinu nepodstatných věcí, zpomalit tempo a dát prostor budování důležitých postav a očekávání na příběhové zvraty by filmu nesmírně prospělo. A největší škoda je, že i dostáváme náhled toho, jak to mohlo vypadat.

Královny zločinu obsahují řadu úžasných scén . Tyto scény jsou plné emocí, agresivity, brutality a daří se jim právě proto, že film na chvíli zpomalí a dá prostor příběhu rozvíjet se. Ve chvílích, kdy se děj přestane spěchat, se ukrývají důvody, proč novinka stojí za návštěvu kina .

Film velmi příjemně překvapuje technickým zpracováním . Bohužel to nezahrnuje střih, který často spojuje nesouvisející scény, díky čemuž příběh působí nesouvisle a déle, než ve skutečnosti je. Mám však na mysli režii Andrey Berloff , skvělý produkční design , který vás vtáhne do daného období a jednoznačně nadprůměrnou práci kameramankou Maryse Alberti.

Velkou chválu si zaslouží tři titulní herečky . Bohužel scénář jim neposkytl ty nejlepší dialogy, ale s tím, co dostali, dokázali velké věci. Trojice Elisabeth Moss , Tiffany Haddish a Melissa McCarthy mají skvělou chemii , přičemž velmi mile překvapila právě McCarthy. Doufám, že upustí od komedie a začne se věnovat vážnějším filmem, v nichž bude moci předvést svůj skutečný herecký talent .

Kdyby byl film Kmotr starožitnými hodinami , které jsou životním dílem mistra, skládající se z velkých i malých, dokonale se pohybujících částí , které i po 50 letech jdou na sekundu přesně, Královny zločinu by byly plastovými nástěnnými hodinami za pár korun . Porovnávat je sice nemůžeme, ale svůj účel - zabavit - stále dokáží splnit. Podprůměrný scénář a bizarní tempo dávají přednost sociálnímu komentáři, což na jednu stránku zvyšuje relevantnost filmu, ale na druhé téměř znemožňuje divákovi snadno se vžít do příběhu. Technické zpracování je na velké úrovni, obzvláště pokud hladíme na to, že jde o režijní debut Andrey Berloff . Mnoho činů postav je nesmyslných a nemá váhu , ale tři titulní herečky drží film nad hladinou svým talentem.